GOOGLE REKLAMLARI ( ADWORDS )

Google Adwords reklam bütçenize dayalı çalışmadır.Sitenizde konusu ve başlığı geçmesi kaydıyla istediğiniz kelime veya kelimelerde sponsor bağlantı çıkmanızı sağlar.

Google Adwords birkaç farklı yöntemle çalışır.Bunlardan bazıları şunlardır;

1-Günlük bütçe belirleyerek çalışma
2-Sabit anahtar kelime belirleyerek çalışma
3-Otomatik teklifli anahtar kelime belirleyerek çalışma

Yukarıda bahsettiğimiz konuları kısaca anlatalım

1-Günlük Bütçe belirleyerek çalışma

Firmanız reklam bütçesi olarak günlük,aylık veya yıllık miktar belirleyebilir.Biz bu belirlediğiniz güne bölerek yıllık veya aylık ayırdıgınız miktarı eşitlemekteyiz.

Örneğin firmanız aylık 300 TL bütçe belirlediyse biz bunu günlük 10 TL ile sınırlandırmakta firmanızın belirlediği aylık bütçeyi kullanmaktayız.

Günlük bütçe avantajı ne kadar ödeyeceğinizi bilmeniz, dezavantajı ise reklamlarınız günlük bütçenize bağlı olarak güne yayıldıgımndan arasıra çıkması olacaktır.

2-Sabit Anahtar Kelime belirleyerek reklam verme

Firmanız günlük bütçe belirlemez reklamlarım için sabit fiyat verip tıklama başı takibini yapmaktadır.Bu yöntemde günlük bütçe belirlenmediğinden günün her saati reklamınız çıkmakta,tarafımızdan takibi yapılır ise anahtar kelimenizin tıklanma değerini günün prime time'ına göre ayarlayıp her zaman ilk sayfada çıkması sağlanmaktadır.

Bu yöntemde gün içerisinde ne kadar bütçe harcadıgınız belli olmamakta, fakat rekabet gücünüz artarak şirket cüronuzu yaptıgınız sektöre göre arttırmaktadır.

3-Otomatik teklifli anahtar kelime belirleyerek reklam verme

Bu yöntem çok etkilidir.Fakat günlük bütçe belirleyemez ve zaman planlaması yapmanız mümkün değildir.Gün içerisinde prime time'a bağlı olarak teklifiniz otomatik olarak değişmektedir. 2. yönteme göre en etkili yöntem otomatik tekliftir.Anahtar kelimenizin arz talebine göre fiyatı kendisi belirlediğinden gün içerisinde 1 tıklama büyük rakamlara ulaşırken günün önemsiz saatlerinde çok az olacak fakat reklam paletleriniz her zaman en üstte yer alacaktır.

Bu yönteme örnek olarak;

Sabit anahtar kelimede günün belirsiz saatinde 0,65 TL öderken otomatik teklifte bu oran 0,15 TL'e kadar düşmektedir.